18 Eylül 2015 Cuma

İNSAN BİR FİLM İZLER GİBİ KADERİNİ SEYREDER



ADNAN OKTAR: Şeytandan Allah’a sığınırım, Cenab-ı Allah, diyor ki ayette: “Allah’ın kadrini hakkıyla bilemediler”, diyor. İnsanlar kafasını bu büyüklükte zannediyorlar. Halbuki bütün bu evren, Big Bang’den sonra meydana geldiği söylenen evren, belki bir ağacın, evrendeki bir ağacın herhangi bir gezegendeki bir ağacın dalındaki yaprağın içindeki bir atomun çekirdeğinin içinde belki, yani bütün bu evren orada belki. Allah sonsuz sayıda evren yaratıyor. Allah’ın büyüklüğü sonsuz, biz o evrenlerin, o alemlerinden bir alemiz. Alemlerin içindeyiz. O alemlerin içerisinde Allah dışarıda maddeyi var yaratıyor, ama küçücük bir ekranda beynimizin içindeki ekrandan dünyayı seyredecek şekilde bizi yaratmış. O küçücük ekrandaki görüntüyü, biz kocaman görüyoruz şu an kafamızın içinde. Yani o bize büyüteç gibi kafamızda büyütülüyor, biz zannediyoruz ki, mesela ben size bakıyorum kocaman görüyorum ben sizi. Halbuki beynimin içindeki küçücük yerdeki elektriği ben böyle yorumluyorum, yani elektriği beynim insan olarak görüyor. Sizin varlığınızı beynime elektrik olarak getiren bir sistem var. Ben o elektriği siz olarak görüyorum. Ve küçücük bir monitörün başında dünyayı seyrediyorum. 

MUHABİR:  İnsanın bir kaderi var mıdır ezelden?

ADNAN OKTAR: Tabi ki, o monitörün başında olacak bütün görüntüler nasıl kaset, video kaset konuyor, insan seyrediyor. Bir kaset gibi, Allah o kasetten bütün hayatımızı bize seyrettiriyor. Sonra ahirette o kaset bizim elimize veriliyor. Biz o kasetle ahirete gidiyoruz. İnsanlar da şaşırıyor. Ayette de var. "Her şey yazılmış diyor bu nasıl oluyor?" diyor insan. Yani böyle derler diyor Allah. "İnce ince her şeyi yazmış" derler diyor, bu kaset. Bütün kaderi insanların eline veriliyor ahirette. Bir nevi kaset, bu kodludur insanın bütün hayatı. Bizim sonsuz hayatımız Allah’ın Katında bitmiştir. Biz anlardan oluşuyoruz. Fakat biz anı uzun bir zaman olarak algılıyoruz. Algı ve inanç biçimidir zaman.  Ben zannediyorum ki ilkokula gitmiştim. Halbuki o kafamda bir inanç, o anda yaratılıyor benim için. Allah diyor ayette, kovulmuş şeytandan Allah’a sığınırım. "O her an bir yaratıştadır", diyor. Allah her an yaratıyor kainatı, sürekli yaratır. Yani bir an yaratmazsa her şey mahvolur Allah’ın dilemesiyle. Hepsini mahveder. (Ekin TV, 12 Şubat 2009)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder